Márkahitelesség - elcsépelt frázis?

Mit üzen egy márkanév a piac különböző fogyasztói csporotjai számára? Hogyan válik hitelessé a szemünkben egy márka?

De mit is jelent a szó: márkahitelesség?

 

Hiteles márka

 

Érdekes eredményre jutott a Firefish ügynökség nemrégiben lezárult kutatása a márkák hitelességének megítélése kapcsán – olvasható a Marketing Week oldalán.

Az 1000 fő bevonásával végzett felmérés szerint a különböző fogyasztói csoportok eltérő márkákat tekintenek hitelesnek, így lehet, hogy főként design szempontok alapján, a nők körében az Apple márka kapott magas pontszámokat, míg a Samsung és a HTC márka elsősorban a férfiak szerint a leghitelesebb, hiszen számukra sokkal fontosabb a „technikai kiválóság”.

Hasonlóan eltérő a véleménye a különböző korcsoportoknak is egy-egy márkáról. Míg a fiatalok életében fontos szerepet játszanak, ezáltal hitelesek az olyan közösségi felületek, mint a Facebook és a Twitter, addig az idősebb korosztály számára kevésbé valódiak.

A kutatók a fókuszcsoportos beszélgetések után arra a következtetésre jutottak, hogy a márkahitelesség fogalma nehezen körülírható és egyre inkább kiüresedik, ezért fontos, hogy a fogyasztók számára is kézzel fogható elemekre bontsuk.

 

A szakértők ezek alapján az alábbi 8 tényezőt határozták meg, mint a hitelesség alapelemei:

  1. őszinteség

  2. eredetiség

  3. egyediség

  4. szakértelem

  5. „látnokká válás”

  6. szenvedélyesség

  7. erkölcsösség

  8. tisztesség

 

HOGYAN ÉRHETŐ EL TEHÁT, HOGY A MÁRKÁD HITELESSÉ VÁLJON A PIAC SZÁMÁRA?

Kövesd a márkahitelesség 8 legfontosabb szabályát!

  1. A márka történetének a valóságon kell alapulnia, őszintének és márkahűnek kell lennie.
  2. Válassz olyan elbeszélési módot, amely legjobban illeszkedik a márkád környezetéhez, ezáltal hiteles!
  3. Légy következetes, szenvedélyes és őszinte!
  4. Ügyelj a meglévő narratívákra, de ne sztereotipizálj!
  5. Túllépni a márkád megszokott értelmezésén nemcsak lehetőség, de egyben kockázatos is – mégis szükségszerű.
  6. A tökéletlenségek és az egyéni kifejezésmódok tartják fenn a márka egyediségét és teszik jelentősségteljessé.
  7. Ne kövess másolva másokat, helyette törekedj az eredetiségre és légy a saját szakterületed mestere!
  8. Légy büszke arra, honnan jöttél, maradj eredeti, de ne ülj a babérjaidon!

 

A kutatás további részleteit, és egyéb megállapításait megtalálod a Marketing Week oldalán.