A hiteles márka 8 alapszabálya
Márkahitelesség - elcsépelt frázis?
Mit üzen egy márkanév a piac különböző fogyasztói csporotjai számára? Hogyan válik hitelessé a szemünkben egy márka?
De mit is jelent a szó: márkahitelesség?
Érdekes eredményre jutott a Firefish ügynökség nemrégiben lezárult kutatása a márkák hitelességének megítélése kapcsán – olvasható a Marketing Week oldalán.
Az 1000 fő bevonásával végzett felmérés szerint a különböző fogyasztói csoportok eltérő márkákat tekintenek hitelesnek, így lehet, hogy főként design szempontok alapján, a nők körében az Apple márka kapott magas pontszámokat, míg a Samsung és a HTC márka elsősorban a férfiak szerint a leghitelesebb, hiszen számukra sokkal fontosabb a „technikai kiválóság”.
Hasonlóan eltérő a véleménye a különböző korcsoportoknak is egy-egy márkáról. Míg a fiatalok életében fontos szerepet játszanak, ezáltal hitelesek az olyan közösségi felületek, mint a Facebook és a Twitter, addig az idősebb korosztály számára kevésbé valódiak.
A kutatók a fókuszcsoportos beszélgetések után arra a következtetésre jutottak, hogy a márkahitelesség fogalma nehezen körülírható és egyre inkább kiüresedik, ezért fontos, hogy a fogyasztók számára is kézzel fogható elemekre bontsuk.
A szakértők ezek alapján az alábbi 8 tényezőt határozták meg, mint a hitelesség alapelemei:
-
őszinteség
-
eredetiség
-
egyediség
-
szakértelem
-
„látnokká válás”
-
szenvedélyesség
-
erkölcsösség
-
tisztesség
HOGYAN ÉRHETŐ EL TEHÁT, HOGY A MÁRKÁD HITELESSÉ VÁLJON A PIAC SZÁMÁRA?
Kövesd a márkahitelesség 8 legfontosabb szabályát!
-
A márka történetének a valóságon kell alapulnia, őszintének és márkahűnek kell lennie.
-
Válassz olyan elbeszélési módot, amely legjobban illeszkedik a márkád környezetéhez, ezáltal hiteles!
-
Légy következetes, szenvedélyes és őszinte!
-
Ügyelj a meglévő narratívákra, de ne sztereotipizálj!
-
Túllépni a márkád megszokott értelmezésén nemcsak lehetőség, de egyben kockázatos is – mégis szükségszerű.
-
A tökéletlenségek és az egyéni kifejezésmódok tartják fenn a márka egyediségét és teszik jelentősségteljessé.
-
Ne kövess másolva másokat, helyette törekedj az eredetiségre és légy a saját szakterületed mestere!
-
Légy büszke arra, honnan jöttél, maradj eredeti, de ne ülj a babérjaidon!
A kutatás további részleteit, és egyéb megállapításait megtalálod a Marketing Week oldalán.