A luxus logói TOP 10 – 1. rész
Te is elképzeltél már a kezedben egy eredeti Louis Vuitton táskát? Vagy nézegetted már sóvárogva a menő üzletemberek Rolex karóráit?
Vajon Marilyn Monroe miért pont a Chanelt választotta? És vajon mitől lesz egy cipő ára sok-sok nullával több? Mert rajta van az a bizonyos logó.
Minden évben felbecsülik a vezető világmárkák aktuális értékét, köztük a legmenőbb divatházakét is. A top 10-es listán csupa olyan nagyágyú neve szerepelnek, mint a Prada, a Gucci, vagy épp a már említett Louis Vuitton. Bár e 10 márka a maga nemében mind egyedülálló és kivételes, mégis van bennük egy közös elem:
Logóikból sugárzik a luxus ígérete, emblémáik önmagukban is státuszszimbólummá váltak.
Mindezt hogyan? Nézzük meg egyenként!
10. Coach (márkaérték 3,2 milliárd dollár)
Az 1941-ben New Yorkban alapított cég bőrből készít luxuscikkeket, és napjainkban több mint 600 üzlettel rendelkezik az USA-ban, valamint Kanadában. A Billy Reid-del közös vállalkozásában a világ egyik legdrágább táskáját dobta piacra, amelynek darabjáért kb. 20.000 dollárt kérnek.
A Coach logóját 1962-ben egy híres amerikai divattervező, Bonnie Cashin alkotta meg. A logóban ábrázolt lovashintó már önmagában is a magas minőség hagyományát és a luxust tükrözi vissza – utalva viselője társadalmi státuszára –, a fekete szín pedig eleganciát, presztízst, megbízhatóságot, illetve kifinomultságot sugall. A márkanév betűtípusa egyedileg tervezett.
9. Fendi (márkaérték 3,6 milliárd dollár)
Az 1925-ben, Rómában útjára indított luxusdivatház ma már világszerte közel 120 üzletet működtet. A leghíresebb Fendi Baguette táskákat egyenként 2000-5000 dollárért árulják.
A „dupla F” a divatvilág egyik legfelismerhetőbb logója. A cég művészeti vezetője, az ismert Karl Lagerfeld alkotta még 1965-ben. A Fendi nem csupán az egyik legértékesebb márka manapság, de az egyik leggyakrabban hamisított is.
A logóban használt fekete szín itt is az eleganciát és fölényességet, míg az élénk sárga vidámságot és jókedvet kölcsönöz. A cégnév ábrázolásához a Helvetica betűtípus nyomtatott nagybetűs változatát használták.
8. Burberry (márkaérték 4,1 milliárd dollár)
A britek vezető luxusdivatháza 1856-os indulása óta jelentős üzlethálózatot épített ki világszerte 50 városban, több mint 500 bolttal. A márka egyik jellegzetes luxuscikkét, a pávatoll Burberry kabátot 35.000 dollárért kínálják.
Az 1901-ben született logóban megjelenő vágtázó páncélos lovag – zászlaján a latin Prorsum (azaz előre) felirattal – a divatvilág egyik legikonikusabb jelképe. A lovag másik kezében egy pajzsot tart, rajta a „B” betűvel, amely a biztonságra asszociál, míg a harcos maga a büszkeséget, tisztaságot és a kiválóságot jelképezi.
Az újra megjelenő fekete szín egyszerre utal az eleganciára, erősségre, valamint a termékek tartósságára. Betűtípusa a Linotype Didot Bold.
7. Cartier (márkaérték 6,3 milliárd dollár)
A márka 1847-ben Párizsban született. A francia ékszer- és óratervező, -gyártó ma a világ 125 országában van jelen több mint 200 üzlettel. A cég egyik legismertebb terméke, a Cartier WatchTank Anglaise óra, amelynek darabjáért 32.000 dollárt kérnek.
A Cartier egyszerű tipografikus logó, amely világszerte a luxust, a pompát szimbolizálja. Hírességek és uralkodók hordják státuszszimbólumként.
Az alkalmazott fehér szín a tisztaság, kifinomultság, míg a fekete szín a presztízs és elegancia jelképe. A Cartier névhez a logó tervezője kézzel írott, dőlt betűtípust választott
6. Chanel (márkaérték 7 milliárd dollár)
A Chanelt 1909-ben Coco Chanel hozta létre Párizsban. A francia divatcég luxuscikkek, köztük a No. 5 de Chanel parfümmárka tulajdonosa, mely utóbbinak az egyik leghíresebb képviselője Marilyn Monroe volt. A márka egyik legdrágább darabja a 261.000 dollárért kínált Chanel Diamond Forever Classic táska.
Az egymásba fonódó dupla „C” betűből álló logó eredetéről több feltételezés is él a köztudatban. Az egyik alapján 1925-ben maga Coco Chanel tervezte nevének kezdőbetűiből. Egy másik szerint annak a ciszterci árvaháznak a rózsaablakain megjelenő, összekapcsolódó „C” betűkből ered, amelyben Coco Chanel a gyermekéveit töltötte. Egy harmadik legenda viszont úgy tartja, hogy egy vakáció helyszínének kezdőbetűi (Irène Bretz kastélya: „Château de Crémat”) ihlették.
Az ismét megjelenő fekete szín eleganciát, kiválóságot jelképez. Tipografikus logó a cég számára tervezett betűtípussal.
Te is kíváncsi vagy a többi luxus logóra?
Cikkünk második részében megtudhatod, hogy mely világmárkák találhatóak a Top5-ben.
Források:
famouslogos.net
therichest.com