Miért fontos a profi névjegykártya?
Egy profi névjegykártya az első számú vizuális fegyvered a biztos üzletkötéshez.
A névjegykártya a vállalkozás kisarculatának egyik alapeleme. Nézzük, miért fontos a vállalkozásodra szabott névjegykártya megtervezése!
Egy üzleti találkozón lényegében ez az a vizuális eszköz, amely segíthet az első, pozitív benyomás kialakításában. Ha nem a cég irodájában vagy üzlethelyiségében történik a megbeszélés, akkor a névjegykártya testesíti meg és közvetíti a leendő partner felé a vállalkozásod legfőbb arculati jegyeit, bizalmat ébreszt, és olyan ingyenes kommunikációs (reklám) felületet biztosít, amelyet mindenképpen megnéz a másik fél. Nem mindegy tehát, mit nyújtasz át egy reménybeli új partnernek az első találkozó alkalmával.
Magyarországon a névjegykártya hivatalos mérete 90x50 mm. Ezen a behatárolt nagyságú felületen kell elhelyezned a vállalkozásoddal és személyeddel kapcsolatos legfontosabb információkat, mint a céged logója és neve, a te neved és beosztásod.
Általában az alsó részre kerülnek az elérhetőségek (postacím, telefon- és faxszám, e-mail, webcím).
A fentiek összeállítása elsőre nem tűnik bonyolult feladatnak. De hogyan válik egy névjegykártya valóban láthatóvá?
Más szóval: mitől marad a névjegy a potenciális partner asztalán, míg a konkurensek talán örökre a névjegykártyatartóba vesznek? Ez a kihívás.
Mire figyelj?
1. A papír legyen jó minőségű, legyen „fogása”! Ha például túl vékony papírt választasz, az könnyebben gyűrődik, és mindenképpen olcsó, bóvli hatást kelt. De! Egy környezettudatos iparágban pozitív megítélést válthat ki az újrahasznosított alapanyagú kártya.
2. A névjegykártya tulajdonosának neve kapja a legnagyobb hangsúlyt! A nevet általában a kártya közepére szokás helyezni, könnyen olvasható, nagyméretű betűkkel.
3. A céglogón kívül érdemes egyéb képi elemeket is alkalmazni a kártyán, például termékfotót, a reklámkampányban alkalmazott vizuális megoldást, vagy esetleg térképrészletet, bejelölve az ügyfélkapcsolati pontokat, telephelyeket stb.
4. Fontos, hogy a cég szlogenje, de legalább a vállalkozás profilja, vagy a vezető termék/szolgáltatás megjelenjen a névjegyen, hiszen így a későbbiekben is tudni fogja a potenciális partner, hogy milyen szakterületen kínálsz számára megoldást.
5. Bár bizonyos körökben a névjegykártya egyszerű, fehér színű, és kizárólag az elérhetőségekre koncentrál, kisvállalkozóként viszont nem engedheted meg magadnak, hogy „kihagyj” egy ilyen ingyenes reklámfelületet. A kártya hátlapján elhelyezheted a legfőbb marketingüzeneted, a legfontosabb termékek/szolgáltatások nevét, egy speciális ajánlatot, az ügyfélproblémákat, amelyekre megoldást kínálsz, vagy azokat az előnyöket, amelyek megkülönböztetnek a konkurenseidtől.
6. Napjainkban egyre inkább terjednek azok a kreatív névjegykártyák, amelyek valamilyen különleges nyomdai vagy grafikai megoldással próbálnak kiemelkedni a tömegből, ezáltal felhívni az ügyfelek figyelmét a cégre. Itt a lényeg egy ütős ötlet, amely kapcsolódik a cég profiljához, egyúttal vicces, vagy más szempontból rendhagyó. A cél, hogy a kártya ne kerüljön a fiók mélyére, hanem akár a többi kollégának, partnernek is megmutassák.
A legfontosabb, hogy ha ilyen névjegykártyát szeretnél, annak megtervezését mindenképpen bízd ránk, nehogy épp az ellenkező eredményt érd el vele, esetleg nevetségessé tedd a vállalkozásodat.
Milyen hibákat ne kövess el?
1. Itt is igaz az a mondás, hogy a kevesebb több. Ne próbálj minden információt rázsúfolni a névjegykártyádra, próbáld csak a legfontosabb adatokat kiemelni, ami valóban megragadja a partner figyelmét!
2. Minden arculati és kommunikációs anyagon negatív megítéléshez vezet, ha nem megfelelő, és nem harmonikus a színek kombinációja. Köztudott, hogy sötét alapon sötét színű betű nehezen olvasható. A szemünk számára a világos háttéren sötét betűszín az ideális, ez különösen igaz a névjegykártya esetében.
3. Szintén kedvezőtlen benyomást kelt, ha a szöveg olvashatatlan a választott betűtípus(ok), illetve azok méretezése miatt. A sokféle, egymással nem összhangban lévő betűtípus tovább ronthatja az összhatást.
4. Hiba az is, ha valamely fontos elérhetőségi adat hiányzik a kártyáról, hiszen a névjegy alapvető funkciója sérül.
Talán a legsúlyosabb vétségnek tekinthető, ha egy magát megbízhatónak és minőségi szolgáltatónak beállító cég névjegykártyája összecsapott, olcsó, vagy épp amatőr hatást kelt.
A névjegykártya és a többi arculati elem megtervezését is érdemes ránk bízni, hogy biztosan profi legyen az arculatod!
Itt kérhetsz tanácsot tervezéssel kapcsolatban. :-)